Nafaka Davaları

Nafaka Davaları;

Nafaka davası, dediğimiz dava türü boşanma nedeniyle, eşlerin birbirlerine ve çocuklarına yardım yükümlülüğünü yerine getirmesi için açtığımız ve çoğu davaya göre çabuk sonuçlanan bir dava türüdür. Nafaka talebini boşanma davası sırasında da isteyebileceğimiz gibi dava bitiminde, davadan bağımsız olarak da nafaka davası açarak da talep edebiliriz. Yukarıda da belirttiğimiz gibi nafaka davasında hakim tarafların maddi durumunu dikkate alarak karar vereceği için oldukça hızlı sonuçlanabilen davalardır. Nafaka davasını boşanma davaları gibi Aile Mahkemelerinde açıyoruz. Aile mahkemesi olmayan yerlerde ise görevli mahkeme hangisi ise o mahkemede Nafaka davamızı açabiliyoruz.

Nafakanın ayrıca açıklanması gereken hususları mevcut, bunlardan biri nafakanın çeşitleri diğeri ise nafakanın süresidir.

Nafaka Türleri;
Tedbir Nafakası : Boşanma davası esnasında hakimin uygun görmesi halinde tedbiren takdir ettiği ve dava sonuçlanana kadar devam eden nafaka türüdür.
Yoksulluk Nafakası; Dava sonucunda hakim tarafından takdir edilen ve evliliğin son bulması nedeniyle maddi olarak yoksulluğa düşen eş için ödenen nafaka türüdür.
Yardım Nafakası; Evlilik birliğinin son bulması nedeniyle ebeveynlerin çocuklarının eğitim hayatı son bulana kadar ödedikleri nafaka türüdür.

Nafaka normal olarak süresizdir, taraflar nafakanın artırılması, azaltılması ya da ortadan kaldırılmasını mahkemeden talep etmediği takdirde bu borç devam eder.
Nafakanızı artırmak, nafaka davası açmak ya da nafaka borcunu tahsil edebilmek için tarafımızla irtibata geçiniz.