Anlaşmalı Boşanma Davası

Anlaşmalı Boşanma Davası;

Medeni kanunumuza göre tarafların en az bir yıllık evli olduğu durumlarda, eğer eşlerin boşanma konusunda anlaşması halinde hakim tarafların kararına uymak zorundadır. Bu durum Medeni Kanunumuzun 166. Maddesinde detaylı olarak açıklanmıştır. Mahkemenin anlaşmalı boşanmada görevi tarafların bu kararı özgür iradeleriyle almış olduklarından ve boşanmanın sonuçları konusunda bilgi sahibi olduklarından emin olmaktır. Bunu şu şekilde açıklayabiliriz. kimi durumlarda eşlerden biri diğer eşi tehdit ederek anlaşmalı boşanma protokolünü imzalatarak, anlaşmalı boşanma davası açabilmektedir. kimi durumlarda da taraflar nafaka mal rejiminin tasfiyesi veya velayet konularında yanılgıya düşmüş olabilirler. Bu gibi durumlarda hakim tarafından anlaşmalı boşanmaya karar verilemez.

Diğer bir anlatımla anlaşmalı boşanma davalarında tarafların ortaklaşa karar verdikleri şartlarda boşanma konusunda anlaşmış olmaları ve bunu bir metne dökmeleri gerekmektedir. Bu metin taraflar tarafından imzalanmalı ve duruşma günü her iki tarafın da duruşmada hazır bulunması gerekmektedir.

Taraflar kendilerine hakim tarafından okunan anlaşmalı boşanma protokol metnini kabul ettiklerini beyan etmeleri halinde boşanma kararı verilir. Anlaşmalı boşanma davası tek celsede bitmektedir.

Özetle;

Bir yıldan kısa süreli bir evlilikse,
Taraflardan biri duruşma günü gelmezse,
Gelmesine rağmen imzayı kabul etmezse,
Metni imzaladığını kabul eder fakat duruşma esnasında boşanma metnini kabul etmediğini beyan ederse,
Hakim boşanmaya karar veremez ve dava çekişmeli boşanma davası olarak görülür.
Siz de anlaşmalı olarak boşanmak isterseniz, anlaşmalı boşanma protokolünün tarafımızca düzenlenmesini isterseniz, tarafınızın anlaşmalı boşanma protokolünün hazırlanmasından boşanma kararına kadar tarafımızca temsil edilmesini isterseniz ofisimizle irtibata geçiniz.