Boşanmada Maddi Manevi Tazminat

• Boşanma davalarında maddi veya manevi tazminat talebinde bulunulabilir. Maddi veya manevi tazminat taleplerini biz genelde boşanma davasıyla birlikte ileri sürüyoruz. Ama oldu da talep etmedik, boşanma kararı verilmesinden itibaren bir yıl içinde de yine aynı davayı açabiliriz.

• Bu durum medeni kanunumuzun 174. maddesinde düzenlenmiştir. Tazminat talebimizin mahkeme tarafından kabul edilmesi için öncelikle olması gereken diğer eşin kusurlu ya da bizden daha kusurlu olduğunu ispat etmemiz gerekir. Hakim boşanma davasının sonucunda daha kusurlu olan tarafın belirli bir tazminat ödemesine karar verebilir.

Tazminat taleplerinin en sık rastlandığı davalardan olan boşanma davalarında tazminat ödeme borcu eşlerin üzerindedir. Oldu da bir eş diğer eşi aldattı ve 3. kişi eşin evli olduğu biliyor bu durumda bile 3. kişiye tazminat davası açılmamaktadır
Tazminat talepleri boşanma davasıyla birlikte karara bağlanır. kararla beraber taraflar boşanmaya sebebiyet verme durumlarına göre, diğer bir tabirle kusurlu olma oranlarına göre diğer eşe tazminat ödemek zorunda kalabilirler. Kimi boşanma davalarında aldattığı ispat edilen eş maddi ve manevi tazminat ödemek zorunda kalırken kimi boşanma davalarında şiddet uyguladığı ispat edilen eş tazminat ödemek zorunda kalır. Tazminat ödeme borcunun altın kuralı kusur oranıdır.

(Bakınız; Medeni Kanun madde 174 )